The Pond Library

Vraag en Antwoord

Notifications
Clear all

eiwitafschuimer

3 Posts
2 Users
0 Likes
2,358 Views
maanrots
(@maanrots)
Active Member
Topic starter  

Ik zou graag een eiwitafschuimer installeren op mijn skimmerlijn, want die doe niets meer dan oppervlaktewater afzuigen. Zijn er mensen met dit system en welke afschuimer zou ik moeten gebruiken?
De vijver bevat 35kb en een skimmerpomp van 14.000l/u

timpie
(@timpie)
Reputable Member

Hoi,
je skimmer zal wellicht pompgevoed zijn.. dan kan je dus ook een pompgevoedde eiwitafschuimer plaatsen zonder dat dat veel extra energie kost. Er bestaan commerciele modellen, zoals de trickle van superfish (lijkt me zeker de moeite) of de febi. Als je wat handig bent kan je evengoed zelf een toestel bouwen (heb ik ook gedaan en vele anderen :-)), een leidraad hiervoor vindt je op deze site bij de artikels over filtratie en techniek ( https://pondlibrary.com/ned/artikels/index.htm?cat_id=8&cat_title=Filtratie%20en%20Techniek ). Er staan 2 artikels : 1 over de theorie en 1 over de zelfbouw met verschillende voorbeelden en heel wat uitleg. Het model van Gé lijkt me in jouw geval ideaal.
Succes ermee!
Mvg, Timpie

ReplyQuote
maanrots
(@maanrots)
Active Member
Topic starter  

bedankt voor de info
kan je me vertellen waar ik die trickle van superfish kan bekijken op het internet

ReplyQuote

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.