Sommigen weten wellicht dat ik momenteel volop met zelfbouw eiwitafschuimers voor vijvers aan het experimenteren ben..
Voor al diegenen die nog twijfelen aan het nut van zulk toestel plaats ik hierbij een recente foto van wat ie er momenteel zoal uit haalt. Simpel en goedkoop te maken..
Vriendelijke groeten, Timpie (die morgen op vakantie vertrekt en vragen hieromtrend dus pas later kan beantwoorden 😎 )
ps. Alle info is ook terug te vinden in het Belgische koiblad van de VKVV
Foto : links vijverwater, rechts filtraat. De vijver op de achtergrond is niet de koivijver ter benadrukking.
Hallo Timpie,
Zoals je weet was ik er ook zeer geintresseerd naar ,
https://pondlibrary.com/ned/forum/showthread.php?threadid=649
nu een jaar verder draait alles naar tevredenheid.
Toch jeukt het weer om iets te maken, zelf dacht ik aan een eiwitafschuimer als supplement op de vijver. Ik ben alleen geen lid van het belgische koi blad dus ik kan het zo niet lezen.
Maar als jij het een en ander al getest en geprobeerd hebt, ben ik daar wel benieuwd naar wat je bevindingen zijn geweest.
Heb je zo direct daar wat info over Timpie ?
mvg Patrick Verhulst
Hoi Patrick,
Inderdaad ik herinner mij de bewuste thread nog zeer goed.. daar is het trouwens allemaal begonnen 😉
Ik kende het systeem van in de zoutwater aquaristiek waar het fenomenaal werk levert. Voor zoet water was dit niet geschikt wist men mij toen te vertellen. De opmerkingen van Jan op mijn postings trokken mijn aandacht en ik ben ook aan het opzoeken en experimenteren geraakt. Ondertussen heb ik al mijn theoretische kennis en praktische ervaring in dat artikel neer geschreven. Geen probleem als je dat magazine niet hebt, binnenkort kan je het hele (reeds aangevulde) artikel ook hier op de site lezen. Als het helemaal bijgewerkt is stuur ik het door naar de webmaster en die ging het dan tussen de artikels plaatsen. Nog even geduld dus, ik hou je (jullie) op de hoogte!
vriendelijke groeten, Timpie
ps. ik las onlangs je site eens door, knap gedaan hoor!!
Hoi Timpie,
wat betreft dat zoetwater het allemaal niet zo zou werken in mij toen ook verteld door een zout/zoutwater vissen handelaar. Hij had het toen volgens mij wel over die commerciele eiwitafschuimers. Ik heb vorig jaar wel een afschuimer (ik meen die van Estrad) bij Jan Hoogendoorn zien staan en hier kwam ook zo'n liter zwarte smurrie toen uit, dus hij haald er wel degelijk iets uit !
Ben benieuwd naar je bevindingen en wacht het artikel hier dan nog even af voordat ik erzelf aan begin.
Mvg Patrick Verhulst
Aan alle geïnteresseerden 😉 ,
In mijn artikel over zelfbouw eiwitafschuimers is er een zeer interessante bijdrage bij gekomen van Jan Droesen (koi house).
Het gaat over waterpompgevoede modellen van eiwitafschuimers. Zo kan jullie een wellicht totaal overzicht gegeven worden van mogelijkheden hoe je kan gaan bouwen aan een eiwitafschuimer.
Veel plezier..
mvg, Timpie
Is fantastisch. Afgezien van de kinderen, wat was je beweegreden om hem zover uit de grond te laten komen?
Zo kan je er nooit in een luie stoel van genieten.
Succes ermee, vind hem geweldig.
Originally posted by timpie
Hoi Patrick,Inderdaad ik herinner mij de bewuste thread nog zeer goed.. daar is het trouwens allemaal begonnen 😉
Ik kende het systeem van in de zoutwater aquaristiek waar het fenomenaal werk levert. Voor zoet water was dit niet geschikt wist men mij toen te vertellen. De opmerkingen van Jan op mijn postings trokken mijn aandacht en ik ben ook aan het opzoeken en experimenteren geraakt. Ondertussen heb ik al mijn theoretische kennis en praktische ervaring in dat artikel neer geschreven. Geen probleem als je dat magazine niet hebt, binnenkort kan je het hele (reeds aangevulde) artikel ook hier op de site lezen. Als het helemaal bijgewerkt is stuur ik het door naar de webmaster en die ging het dan tussen de artikels plaatsen. Nog even geduld dus, ik hou je (jullie) op de hoogte!vriendelijke groeten, Timpie
ps. ik las onlangs je site eens door, knap gedaan hoor!!
????
Als ik het goed voor heb, staat de eerste versie van het artikel geschreven door timpie al op deze site, kijk maar eens op https://pondlibrary.com/ned/artikels/artikeltekst.htm?ArtikelId=228