The Pond Library

Vraag en Antwoord

Notifications
Clear all

schimmel ?

3 Posts
3 Users
0 Likes
3,051 Views
vogels
(@vogels)
New Member
Topic starter  

Dag allemaal,

Na een aantal jaren sukkelen met de waterkwaliteit (PH en hardheid), lijkt het water van mijn vijver nu goed te zijn. Rustig afwachten en niet ingrijpen lijkt toch te werken....Het water is helder en de planten doen het beter dan voorheen.
Het fonteinkruid is nu, nadat het bruin werd, bijna afgestorven. Is dat normaal, zo vroeg al? Het verontrust mij omdat ik ook aan de waterlelies iets zie wat niet hoort. Het lijkt wel een schimmel. zie bijgaande foto's.
Heeft iemand een idee?

Bijgevoegde bestanden

Skrans
(@skrans)
Estimable Member

hoi vogels

Antwoord 1

fonteinkruid sterft rond deze tijd af dus dat is geen probleem

Antwoord 2

zit het vast op de stengels of los?

ReplyQuote
proosje
(@proosje)
Reputable Member

Hoi,

Veel last van de poelsak? Het lijkt of eierafzetting van de grote poelslak.
Over het afsterven van waterplanten, we zijn oktober en de temperatuur in september was gemiddeld 5° te laag en heel nat en somber (donker).
De meeste vijver en waterplanten zijn uitgebloeid of over hun hoogtepunt heen.
Ze sterven af en bereiding zich voor op de winter die er aankomt.

Grtzs Patrick

ReplyQuote

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.